Thursday 30 June 2022

TelPhone TP-829 telephone repair

Pagi ini saya dirujuk sebuah telefon berjenama TelPhone model TP-829 dengan masalah penerima tidak dapat mendengar suara kita.

TelPhone TP-829

Telefon seperti ini pernah saya baiki dan kongsikan sebelum ini dan anda boleh rujuk di sini dan sini.

Model: TP-829

Setelah dibuka dan diperiksa pada papan litar, saya tidak menemui sebarang kerosakkan komponen.

Bahagian bawah telefon...

Seterusnya saya mendapati satu pelaras pada bahagian bawah telefon berada di kedudukan yang meragukan seperti telah saya tandakan pada gambar di atas.

Dilaras ke warna merah...

Ianya meragukan saya sebab dilaras pada kedudukan berwarna merah. Setelah saya menguji ketiga-tiga kedudukan pelaras, ianya hanya kembali normal apabila di laras ke bahagian berwarna hijau.

Laras kembali ke warna hijau...

Selamat mencuba...

No comments:

Post a Comment

Your comment will be atttend by admin soon, thank you.