Wednesday 1 June 2022

BOSCH ART 23 Easytrim spool & line

Sebelum ini saya telah kongsikan sebuah mesin potong rumput elektrik BOSCH ART 23 Easytrim dan anda boleh rujuk di sini.

spool cover & spool/line

Setelah digunakan beberapa kali, saya dapati tali (spool & line) untuk memotong rumput tidak tahan dan cepat putus.

spool cover damage...

Pemeriksaan pada penutupnya mendapati lubang di mana tali disimpan rosak seperti telah saya tandakan pada gambar di atas.

New spool cover & spool/line

Gambar di bawah menunjukkan perbezaan penutup lama serta baharu dan dalam masa yang sama saya telah belikan tali yang baharu.

Masalah tali memotong rumput cepat putus selesai setelah saya telah tukarkan penutupnya dengan yang baharu.

Gantikan dengan yang baharu...

Cara memasang penutup serta spool & line boleh ditonton pada klip video di bawah.



Selamat mencuba...

No comments:

Post a Comment

Your comment will be atttend by admin soon, thank you.