Wednesday 1 September 2021

Shopee coin

Hari ini saya kongsikan cara bagaimana untuk mengelak 'shopee coin' daripada hilang/lesap bila tibanya tamat tempoh (expired).

Print screen - 01/09/2021

Selain mendapat 'coin' ketika membuat pembelian, kita juga boleh mengumpul 'coin' setiap hari dan ianya cuma sah laku untuk 3 bulan sahaja. Maksudnya jika anda mengumpul 10 coin hari ini, 3 bulan akan datang ianya akan tamat tempoh dan lesap jika tidak digunakan.

524 coin expiring on 30/11/2021

Sebenarnya sebahagian 'shopee coin' saya akan tamat tempoh pada 31/08/2021 dan apa yang berlaku semalam ialah, saya telah membeli sesuatu dan 'redeem' kesemua 'coin' yang ada tetapi saya batalkan pembelian selepas itu atas sebab-sebab yang tertentu dan tidak membuat pembelian semula.

Saya tidak perasan ketika membuat pembatalan semalam, tarikh tamat tempoh telah berubah sehingga pagi ini ketika mengumpul 'coin' harian seperti boleh di lihat pada gambar tangkap layar di atas.

Coins expiration...

Jadi, cara untuk mengelak 'coin expiration' ialah dengan menggunakannya sebelum tamat tempoh dan batalkan pembelian selepas itu. Sistem 'shopee coin' akan menggangap anda telah menggumpul 'coin' baharu ketika membuat pembatalan dan 'coin' dikembalikan.

Pembatalan pembelian saya lakukan semalam dan setelah 'coin' dikembalikan, tarikh tamat tempoh kesemua 'coin' saya telah bertukar ke 30/11/2021.

Selamat mencuba...

No comments:

Post a Comment

Your comment will be atttend by admin soon, thank you.