Saturday 27 November 2021

VORTICE ECODRY IPX4 automatic hand dryer repair

Sebelum ini saya pernah dirujuk sebuah alat pengering tangan dengan masalah sensor tidak sensitif serta gagal berfungsi dan anda boleh rujuk di sini.

Setelah penutup dibuka...

Hari ini sebaliknya pula berlaku di mana alat pengering tangan yang dirujuk kepada saya hidup tanpa henti-henti walaupun tiada objek lagi untuk dikeringkan.

Sensor...

Pemeriksaan awal pada papan litar tidak menemui sebarang komponen yang rosak dan setelah diuji beberapa kali, saya dapati ianya hanya tidak berhenti setelah penutupnya saya pasang kembali.

Tolak sensor sedikit ke belakang...

Jadi, saya berpendapat masalahnya ialah pada sensor yang terlalu sensitif dan sebagai percubaan, saya tolakkan sensor sedikit ke belakang seperti boleh dilihat pada gambar di atas.

Satu penutup sensor hilang...

Selain daripada itu, salah satu penutup sensor juga hilang seperti telah saya tandakan pada gambar di atas.

Potong bekas plastik buat penutup sensor...

Saya potong bekas penyimpan makanan sebagai pengganti penutup sensor yang telah hilang seperti boleh dilihat pada gambar di atas dan di bawah.

Siap...

Alat pengering tangan ini telah berjaya diselamatkan dan masih boleh digunakan semula tanpa masalah setelah hanya dengan melaras sedikit ke belakang kedudukan sensornya sahaja.

Selamat mencuba...

No comments:

Post a Comment

Your comment will be atttend by admin soon, thank you.