Thursday 4 November 2021

Life Fitness A080-92381-0000 driver board repair

Sebelum ini saya pernah membaiki papan litar seperti ini dan anda boleh rujuk di sini.

A80-902381-0000
A080-92381-0000

Mine coins - make money: http://bit.ly/money_crypto
A080-92381-0000

Mine coins - make money: http://bit.ly/money_crypto
A080-92381-0000

Mine coins - make money: http://bit.ly/money_crypto

Minggu lepas saya dirujuk sebuah papan litar yang serupa dan pemilik memberitahu saya masalahnya ialah langsung tidak berfungsi.

Kesan percikan api...

Ketika saya membuka papan litar tersebut, saya mendapati ada kesan letupan kelihatan pada bawah papan litar seperti telah saya tandakan pada gambar di atas dan di bawah.

Bahagian bawah papan litar...

Di atas papan litar pula kelihatan salah satu litar telah juga putus seperti telah saya tandakan pada gambar di bawah.

Litar putus di atas papan litar...

Pemeriksaan pada komponen berdekatan tidak menemui sebarang komponen yang rosak termasuk sebiji 'power integrations' yang berlabel TOP255YN.

Sambung litar yang putus...

Litar yang putus tersebut sebenarnya disambung ke bahagian bawah papan litar dan telah saya sambumg kembali seperti boleh dilihat pada gambar di atas dan di bawah.

Sambungkan bahagian atas ke bahagian bawah papan litar...

Selain daripada litar yang putus di atas, pemeriksaan menyeluruh menemui sebiji rectifier dan fius rosak dan telah saya labelkan pada gambar di bawah.

Komponen yang rosak...

Komponen yang rosak juga adalah sama seperti yang pernah saya kongsikan sebelum ini di sini.

Kiri - rectifier, Kanan - 3.15A fuse

Selamat mencuba...

No comments:

Post a Comment

Your comment will be atttend by admin soon, thank you.