Saturday 9 May 2020

Bukan Gadis Biasa

Majoriti aktiviti harian saya ketika MCO/PKP ialah menonton rancangan TV termasuk berita serta sidang media KKM & KDN. Baru-baru ini ada sebuah cerita drama yang saya rasa agak menarik dan telah mengikutinya sejak episod pertama lagi mulai 23/4/2020 di TV3, pukul 7pm setiap isnin hingga sabtu.

Barisan pelakon utama...

Tajuk drama tersebut ialah Bukan Gadis Biasa dan barisan pelakon utama boleh dilihat pada gambar di atas.

Siaran ulangan drama tersebut boleh ditonton semula di channel 105 (drama sangat) pada pukul pukul 12pm, 6pm, 12am.

Jarang ada cerita drama melayu yang saya layan setiap episod kerana majoriti isi kandungannya lebih kepada islamisasi (ini pandangan pribadi saya sahaja).

Jika industri perfileman kita ingin maju dan diminati ramai, elak cerita berkisarkan agama berlebih-lebihan. Sebagai contoh cerita yang popular Hollywood mahupun Bollywood yang popular tidak berkisarkan agama...

Apa yang lebih menarik perhatian saya dalam drama tersebut ialah seorang pelakon cilik bernama Aisyah yang sangat comel dan amat berbakat.

Aisyah

Cerita drama tersebut adalah adaptasi dari novel hasil karya penulis tempatan, Liza Nur.

Cerita mengisahkan seorang gadis bernama johana atau dengan panggilan Jo yang berasal dari keluarga dengan masalah sosial yang serius. Begitu juga dengan kehidupan Rayyan yang menjadi mangsa dera Opah sejak kecil.

Episod 14/28

Walaupun Jo berwatakkan tomboy, beliau sebenarnya amat bermurah hati serta penyayang dengan membantu golongan gelandangan dan sebagainya. Watak beliau ini juga menjadi punca 3 beradik/sepupu menyukainya dalam masa yang sama. Siapa pilihan beliau? Tonton hingga ke penghujung episod jika ingin mengetahuinya.

Selamat menonton...

Sumber

No comments:

Post a Comment

Your comment will be atttend by admin soon, thank you.