Saturday 30 May 2020

POS Laju (Part 2)

Sebelum ini ada satu artikel saya mengenai perkhidmatan POS Laju yang dihantar pada 12/5/2020 dari Trengganu dan sampai pada 20/5/2020 iaitu mengambil masa 8 hari untuk sampai di Miri, Sarawak. Anda boleh baca artikel tersebut di sini.
Tarikh hantar: 21/5/2020
Setelah dekoder astro tersebut saya baiki, saya pos balik pada hari berikutnya iaitu 21/5/2020 dan telah selamat diterima pada 28/5/2020 iaitu mengambil masa 7 hari sahaja. Kenapa kali ini boleh sampai begitu cepat sedangkan ada 2 hari cuti hari raya?
Tarikh sampai: 28/5/2020
Mungkinkah POS Laju bekerja setiap hari termasuk hari ahad dan cuti umum? Saya berpandangan perkhidmatan POS Laju tidak sepadan dengan kos yang kita dibayar.
Saya pernah membeli barangan secara atas talian dengan saiz dan berat yang hampir sama dan kos penghantaran dari China ke Miri, Sarawak adalah kurang dari RM10.00.

Apa komen anda?

No comments:

Post a Comment

Your comment will be atttend by admin soon, thank you.