Wednesday 12 October 2022

Facebook login code

Awal pagi semalam saya ada menerima SMS seperti boleh dilihat pada gambar tangkap layar di bawah.

Setahu saya, SMS seperti ini akan dihantar ke telefon kita jika melakukan 'login' menggunakan telefon baharu atau terlupa kata laluan dan menekan 'forgot password'.

SMS tersebut dihantar pada pukul 12:10am (00:10hrs) ke telefon bimbit saya sewaktu sedang nyenyak tidur.

Saya tidak pasti tujuan SMS tersebut dihantar ke telefon saya, namun yang pasti saya sedang nyenyak tidur atau mungkin sedang bermimpi.

Kemungkinan besar ada yang cuba menggunakan e-mail atau nombor telefon saya untuk mendaftar akaun facebook atau mungkin pengodam sedang berusaha mengodam akaun facebook saya.

Fikir-fikirkan...

No comments:

Post a Comment

Your comment will be atttend by admin soon, thank you.