Sunday 20 February 2022

TALIKHIDMAT - part 2

Awal bulan ini saya telah kongsikan pengalaman sendiri membuat aduan melalui TALIKHIDMAT dan anda boleh rujuk di sini.

15/02/2022

Setelah hampir 3 minggu berlalu, saya telah menerima sms pada 15/02/2022 memberitahu aduan saya telah diselesaikan seperti boleh dilihat pada gambar tangkap layar di atas.

Solved...

Pada masa yang sama saya juga ada menerima e-mail seperti boleh dilihat pada gambar tangkap layar di atas.

rekod pada TALIKHIDMAT

Semakan pada laman TALIKHIDMAT pula memberitahu saya notis peringatan telah dikeluarkan oleh MCC (Miri City Council) dan sampah masih berada disitu seperti boleh dilihat pada gambar di bawah.

18/02/2022 - pagi

Pada pagi 18/02/2022, saya ada menerima panggilan dari majlis bandaraya Miri (MBM/MCC) melalui talian 085-451013 pada pukul 11:09 memaklumkan kepada saya pihaknya telah mengeluarkan notis dan menutup kes aduan saya.

18/02/2022 - Petang

Sesuatu yang mengembirakan ialah pada sebelah petang ketika pulang kerja, saya dapati sampah telah tiada lagi dan saya tidak tahu siapa yang melakukannya sebab tiada di rumah.

Lepas bina dinding, tutup dengan kanvas lagi...

Gambar di atas ialah dinding/pagar yang telah dibina dan kini ditutup pula dengan kanvas lagi pada bahagian atasnya. Kalau hujan, air akan mengalir masuk ke kawasan jiran sebelah melalui kanvas tersebut.

Closed

Bayangkan jika anda adalah jiran disebelahnya, apa perasaan anda? Apa tindakan seterusnya atau dibiarkan sahaja?

Renung-renungkan...

No comments:

Post a Comment

Your comment will be atttend by admin soon, thank you.