Monday 9 August 2021

Black & Decker GWC1820PC cordless blower repair

Minggu lepas saya dirujuk sebuah 'blower' berjenama Black & Decker, model GWC1820PC dengan masalah langsung tidak berfungsi.

Black & Decker cordless blower

Pemeriksaan awal pada bateri lithium yang digunakan masih elok dan bacaan voltan yang saya dapat ialah 20.31v.

Model: GWC1820PC

Seterusnya saya buka 'blower' tersebut dan mendapati suis yang telah saya tandakan pada gambar di bawah hanya bergerak sedikit sahaja dan tidak menghidupkan suisnya apabila dilaras.

Setelah dibuka...

Saya keluarkan pelaras suis seperti ditandakan pada gambar di bawah dan membersihkan permukaan yang mengelonsor apabila dilaras.

Selengara suis...

'Blower' ini telah berjaya diselamatkan dengan hanya membersihkan pelaras suis sahaja seperti di atas.

BL2018 - 18v, 2.0Ah, 36Wh

Selamat mencuba...

No comments:

Post a Comment

Your comment will be atttend by admin soon, thank you.