Tuesday 26 July 2022

Delete akaun shopee

Semalam saya telah menerima kesemua tempahan terakhir pada 07/07/2022 dan terus melakukan 'request account deletion' melalui aplikasi shopee.

Deleted - 25/08/2022

Cara melakukan 'account deletion' ialah seperti berikut:-

  1. Login ke aplikasi shopee
  2. klik 'me' pada aplikasi
  3. klik 'account settings'
  4. pilih 'Request Account Deletion'
  5. pihak shopee akan hantar 'verification code' melalui sms/whatsapp
  6. masukkan kod dan - selesai

Selama ini saya sememangnya tidak berminat dengan kemudahan shopeepay dan pengalaman yang pernah saya kongsikan sebelum ini di sini telah menyebabkan saya bertekad untuk 'delete' akaun shopee sedia ada saya.

Untuk makluman semua, akaun tidak dapat dihapuskan (delete) jika masih ada transaksi yang belum selesai seperti boleh dilihat pada gambar tangkap layar di atas.

No comments:

Post a Comment

Your comment will be atttend by admin soon, thank you.