Monday 18 July 2022

HUAYU RM-D1155+6 universal remote control

Baru-baru ini alat kawalan jauh untuk dekoder MYTV saya tidak berfungsi dengan sempurana terutamananya butang 'channel down'.

HUAYU RM-D1155+6

Dekoder MYTV tersebut saya beli pada tahun 2019 dan anda boleh rujuk di sini.

Alat kawalan jauh asalnya telah saya buka dan selenggara namun butang 'channel down' masih tidak berfungsi dengan sempurna sebab carbon pada PCB telah hancur akibat cecair bateri yang bocor.

Alur untuk jari telunjuk...

Saya telah gantikannya dengan membeli sebuah 'universal remote control' berjenama HUAYU model RM-D1155+6 seperti boleh dilihat pada gambar-gambar di atas dan di bawah.

'Universal remote control' ini juga boleh mengawal TV saya yang berjenama LG dan telah saya tunjukkan pada klip video pada penghujung blog ini.

Reka bentuk alat kawalan jauh ini juga sangat baik dan tidak mudah terlepas dari tangan kita sebab mempunyai alur khas untuk jari telunjuk pada bahagian bawahnya.

No comments:

Post a Comment

Your comment will be atttend by admin soon, thank you.