Wednesday 27 July 2022

Google AdSense payment

Semalam ketika pulang kerja, saya jumpa sepucuk surat di dalam peti surat kiriman dari Sweden seperti boleh dilihat pada gambar di bawah.

Setelah dibuka, di dalamnya ialah sekeping cek berniliai USD117.79 hasil pendapatan dari blogger & youtuber saya selama ini dan pernah saya kongsikan sebelum ini di sini.

USD117.79

Tarikh cek tersebut ialah 22/6/2022 dan saya tidak pasti bila ianya dikirim. Yang pasti ia mengambil masa lebih dari sebulan untuk sampai ke tangan saya.

Saya bercadang membuka sebuah 'foreign currency account' (jika ada) khas untuk menyimpan pendapatan sebagai blogger & youtuber sebab matawang kita semakin menyusut sekarang dan tidak bernilai lagi.

No comments:

Post a Comment

Your comment will be atttend by admin soon, thank you.