Monday 7 March 2022

TOYOTA PZ071-00017 (FUJITSU TEN 123000-0940A111)

Pagi ini saya dirujuk sebuah alat pemain CD/Radio untuk kereta TOYOTA berjenama FUJITSU TEN seperti boleh dilihat pada gambar di bawah.

TOYOTA CD tuner

Sebelum ini saya juga pernah dirujuk sebuah alat pemain CD/Radio yang sedikit berbeza dan anda boleh rujuk di sini.

FUJITSU TEN

Menurut pemilik, ianya gagal berfungsi dan meminta untuk dibaiki. Saya tidak dibekalkan dengan kabel sambungan di belakangnya dan setelah membuat carian pada google, saya menemui cara penyambungannya seperti boleh dilihat pada gambar di bawah.

wiring diagram...

Bekalan elektrik negatif disambung ke 'Gnd' dan positif disambung ke 'B+'. 'Acc' pula saya sambungkan bersama dengan 'B+'. Speaker disambung ke FL+ & FL- dan FR+ & FR-.

Sambungan bateri...

Alat pemain CD/Radio ini boleh berfungsi apabila diuji dengan penyambungan saya di atas dan seterusnya mengesahkan ianya tidak rosak.

Tested - ok

Selamat mencuba...

No comments:

Post a Comment

Your comment will be atttend by admin soon, thank you.