Saturday 1 January 2022

2022

Tahun lepas (2021) sekali lagi saya telah menghadap komputer setiap hari dan menghasilkan satu artikel setiap hari.

Jumlah pengunjung sehingga 31/12/2021...

Dua tahun kebelakangan ini, artikel yang saya hasilkan adalah berkaitan dengan kerja-kerja membaiki peralatan elektrik/elektronik yang saya lalui setiap hari.

2021 - 365 artikel...

Kita juga menyaksikan wabak CoVid-19 melanda seluruh dunia dua tahun kebelakangan ini dan jalan penyelesaiannya ialah vaksin.

Top 10 post...

Saya berpandangan pandemik CoVid-19 kini telah tiba di penghujungnya dan akan masuk ke fasa endemik iaitu kita akan hidup bersama dengan virus CoVid-19.

Top 20 post...

Pagi ini saya ada menerima sekeping gambar menunjukkan perbandingan matawang negara kita dengan negara jiran iaitu Singapura/Brunei seperti boleh dilihat pada gambar di bawah. Wang yang saya dipaksa  simpan (KWSP/EPF) ketika mula bekerja pada tahun 1991 dahulu kini nilainya telah hilang separuh. Kenapa perlu menabung jika nilai serta kuasa membeli tiada lagi apabila dikeluarkan sewaktu bersara? Fikir-fikirkan...

MYR vs BND/SGD

Selamat menyambut tahun baharu 2022...

No comments:

Post a Comment

Your comment will be atttend by admin soon, thank you.