Wednesday 29 July 2020

LX-36566 infrared thermometer repair

Semalam saya dirujuk sebuah thermometer infared model LX-36566 dengan masalah langsung tidak berfungsi.
LX-36566
Pemilik memberitahu saya dia telah menukarkan bateri 9v yang baru. Gambar di bawah menunjukkan thermometer tersebut telah saya buka untuk diperiksa.
Setelah dibuka...
Pemeriksaan menyeluruh tidak menjumpai komponen yang rosak namun cuma menemui tiada 'continiuety' pada wayar negative (-ve) yang berwarna hitam.
wayar negative (-ve) putus...
Gambar di atas menunjukkan wayar negative tertanggal apabila saya tarik dan ianya telah putus.
sambung terus ke bateri...
Apabila saya uji dengan menyambung terus kepada bateri, thermometer tersebut kembali berfungsi seperti pada gambar di atas.
Gantikan klip penyabung bateri yang baru...
Saya gantikan klip penyambung bateri tersebut dengan yang baru dan masalah selesai serta masih boleh digunakan seperti biasa semula.
Siap...

Cara penggunaan...

Class II laser product...
Selamat mencuba...

No comments:

Post a Comment

Your comment will be atttend by admin soon, thank you.