Friday 17 July 2020

ALPHA TECH Like General 1.1 repair

Bulan lepas saya dirujuk sebiji sistem ECU untuk Toyota Hilux seperti boleh dilihat pada gambar di bawah.
ALPHA TECH Like General 1.1
Pemilik memberitahu saya fungsinya ialah untuk menambahkan kuasa kuda (horsepower) pada kereta Hilux.
Bahagian hadapan...
Saya diberitahu ianya rosak dan meminta saya cuba untuk membaikinya. Setelah saya buka dan periksa, saya hanya menemui sebiji diod berlabel BYG23M didapati litar pintas. Lokasi diod tersebut telah saya tandakan pada gambar di bawah.
Litar pintas pada diod...
Nilai diod BYG23M ialah 1.5A, 1000v. Diod tersebut telah saya gantikan dengan yang baru dan menyerahkan kembali ECU kepada pemilik untuk diuji.
BYG23M - litar pintas...
Semalam pemilik telah menelefon saya dan memberitahu saya bahawa ECU tersebut telah diuji dan masih boleh digunakan semula.
Siap...
Selamat mencuba...

No comments:

Post a Comment

Your comment will be atttend by admin soon, thank you.