Tuesday 14 January 2020

Beyond repair Panasonic remote control

Kali ini saya kongsikan sesuatu yang tidak dapat dibaiki iaitu alat kawalan jauh berjenama Panasonic.
Jenama: Panasonic
Ketika dirujuk kepada saya, pemilik memberitahu saya bahawa tulisan pada skrinnya tidak terang seperti boleh dilihat pada gambar di atas walaupun bateri telah ditukar dengan yang baru.
Ada bekas kena umpil...
Ketika saya ingin membukanya, saya ternampak bekas yang telah diumpil pada tepi alat kawalan jauh tersebut seperti boleh dilihat pada gambar di atas.
Skrin dah pecah...
Apabila saya buka, kelihatan skrinnya telah pecah akibat diumpil oleh seseorang sebelumnya dan boleh dilihat seperti pada gambar di atas dan di bawah.
Beyond repair...
Kerosakkan sebegini sama seperti TV LCD/LED yang telah pecah layarnya dan ianya tidak dapat dibaiki.

Sila rujuk kepada mereka yang berpengalaman untuk membaiki peralatan elektrik atau elektronik anda...

No comments:

Post a Comment

Your comment will be atttend by admin soon, thank you.