Sunday 29 December 2019

MYTV channel

Awal bulan ini saya ada membeli sebuah decoder untuk menerima siaran TV digital MYTV dan anda boleh membacanya di sini.
Pilih 'manual search'
Ketika itu saya cuma mendapat 5 channel siaran TV malaysia selain 3 channel siaran TV Brunei. Setakat hari ini MYTV mempunyai 14 channel siaran TV dan kenapa saya cuma menerima 5 channel siaran sahaja?
Channel 30 - Siaran digital Brunei
Setelah mencuba satu per satu menggunakan 'manual search' akhirnya saya menjumpai siaran channel TV MYTV yang selebihnya di channel 47.
Channel 43 - Siaran digital mytv
Ketika mula memasang decoder tersebut saya menggunakan 'auto search' dan kemungkinan signal siaran ketika itu tidak memuaskan dan hanya 5 channel siaran sahaja yang dijumpai.
Channel 47 - siaran digital mytv
Gambar berikut merupakan senarai channel TV yang saya dapat setakat ini dan ianya merupakan senarai penuh channel MYTV buat masa ini.
Channel list
Jadi, jika anda mengahadapi masalah seperti saya sebelum ini, apa yang anda perlu buat ialah guna 'manual search' dan pilih channel 43 serta 47 untuk mendapatkan senarai penuh siaran MYTV.
Channel list
Jika anda tinggal berhampiran dengan negara Brunei, anda boleh guna cara sama iaitu 'manual search' pada channel 30. Anda akan dapat 3 siaran TV dan 5 siaran radio FM Brunei seperti boleh dilihat pada gambar di bawah.
Channel list
Selamat mencuba...

No comments:

Post a Comment

Your comment will be atttend by admin soon, thank you.