Saturday 2 April 2022

LuxeLAB LED driver repair

Kebelakangan ini saya banyak dirujuk LED driver untuk dibaiki dan bermacam-macam jenama serta model telah saya baiki.

LuxeLAB LED driver

Hari ini saya kongsikan sebiji LED driver berjenama LuxeLAB dengan masalah langsung tidak berfungsi serta tiada voltan output.

Setelah penutup dibuka...

Biasanya setelah dibuka, benda pertama yang saya akan periksa ialah fius atau perintang yang bertindak sebagai fius seperti telah saya tandakan pada gambar di bawah dan ianya putus.

Perintang 1Ω putus...

Nilai perintang yang digunakan ialah 1Ω namun saya tiada bekalan dan digantikan dengan sebiji fius 1A seperti boleh dilihat pada gambar di bawah.

Gantikan dengan fius 1A

Percaya atau tidak, LED driver ini berjaya diselamatkan dengan hanya menggantikan sebiji perintang 1Ω yang putus dengan fius 1A sahaja.

Tested - ok

Selamat mencuba...

No comments:

Post a Comment

Your comment will be atttend by admin soon, thank you.