Friday 1 November 2019

Philips HP8203 SalonShine Care hair dryer repair

Semalam saya dirujuk sebuah alat pengering rambut berjenama PHILIPS, Model: HP8203 dengan masalah ada percikan api kelihatan apabila di hidupkan.
PHILIPS HP8203 (1600W)
Apabila saya goncangkan alat pengering rambut tersebut, kedengaran ada benda yang terjatuh di dalamnya namun tidak kelihatan apabila diperiksa dengan pandangan kasar dari luar.
Buka penapis belakang & pemegang bahagian belakang...
Jadi saya terpaksa membukanya dan anda boleh melihat cara-cara membukanya seperti pada gambar-gambar di atas dan di bawah.
Buka bahagian pemegangnya...

Buka penutup bahagian atas...

Dah hampir habis buka...

Buka kipas di bahagian belakangnya...

2 biji skru tertanggal...
Setelah hampir ke semua bahagian penutupnya dibuka, akhirnya saya menemui dua biji skru yang mengunci motor kipas tersebut tertanggal seperti boleh dilihat pada gambar di atas dan dibawah.
Skru yang tertanggal...
Setelah kedua-dua biji skru tersebut saya kunci dan memasang kembali kesemua yang telah dibuka sebelum ini serta diuji, kini alat pengering rambut tersebut kembali berfungsi tanpa masalah seperti yang dinyatakan di atas.
Siap...
Selamat mencuba...

No comments:

Post a Comment

Your comment will be atttend by admin soon, thank you.