Sunday 28 March 2021

Keputusan ujian RT-PCR CoVid-19 ke-2

Tengahari semalam, pada pukul 1:15pm saya sekali lagi menerima SMS dari KKM melalui 63839 memaklumkan keputusan ujian calitan ke-2 yang juga NEGATIF seperti boleh dilihat pada gambar di bawah.

27/03/21 @ 13:15hrs


Gambar berikut di bawah merupakan keputusan penuh dari pautan yang diberikan oleh KKM dan tarikh sah RT-PCR terbaru ialah pada 27/03/2021.

Negatif CoVid-19


Pada masa yang sama saya juga periksa pada aplikasi mysejahtera dan keputusannya juga telah dikemaskini seperti boleh dilihat pada gambar di bawah.

CoVid-19 negative...

Walaupun kedua-dua keputusan ujian calitan saya negatif, saya tetap harus menjalani kuarantin sehingaa 29/03/2021.

Kuarantin sehingga 29/03/2021

Gelang tangan akan dipotong dan surat tamat kuarantin (Release order) hanya boleh di ambil setelah tamat tempoh kuarantin pada 29/03/2021.


Dalam masa yang sama setelah berfikir panjang, pada pukul 3:30pm, saya bertekad memadamkan aplikasi mysejahtera dari telefon bimbit saya atas sebab ia adalah punca saya dikuarantin.

Selama ini saya tidak pernah menggunakan aplikasi mysejahtera dan membuat pendaftaran secara manual ke mana sahaja tempat yang saya lawati. Saya memuat turun aplikasi mysejahtera pada 22/02/2021 tahun ini atas sebab ingin mendaftar sebagai penerima vaksin yang dilancarkan pada 24/02/2021. Pendaftaran saya untuk menerima vakisin telah dibuat serta diterima seperti boleh dilihat pada gambar di atas.

Uninstall mysejahtera...

Saya juga yakin pihak KKM akan menghantar sms kepada saya jika saya terpilih untuk menerima vaksin. Sesungguhnya kehidupan lebih aman tanpa aplikasi mysejahtera. Kehidupan saya dengan aplikasi mysejahtera amat mengerikan selama sebulan yang lalu.

Kita jaga kita...

No comments:

Post a Comment

Your comment will be atttend by admin soon, thank you.