Friday 17 December 2021

Dos penggalak vaksin CoVid-19 - Pfizer

Temujanji dos penggalak (booster dose) vaksin CoVid-19 melalui aplikasi mysejahtera beberapa hari lepas telah saya kongsikan di sini.

Comirnaty (BioNTech Pfizer)

Dua hari lepas pada 15/12/2021 jam 1:08pm, saya telah menerima suntikan dos penggalak dan seperti biasa, saya disuruh rehat selama 30 minit sebelum dibenarkan pulang. Simptom sama berulang ketika rehat iaitu tiba-tiba mata saya berair seperti menangis.

Booster dose - 15/12/2021


Hari berikutnya, simptom yang sama seperti ketika menerima dos ke-2 berulang dan telah saya kongsikan di sini iaitu:-

  1. Sakit seperti ditumbuk tempat dicucuk jarum
  2. Merasa haus dan minum banyak air
  3. Merasa demam namun suhu badan normal

Kali ini saya tidak ke hospital untuk mendapatkan rawatan sebab suhu badan saya normal iaitu tidak melebihi 37°c walaupun merasa demam. Seperti dijangkakan, pagi ini semua kembali normal dan tidak merasa demam lagi.

Paparan pada aplikasi mysejahtera adalah seperti boleh dilihat pada gambar tangkap layar di atas dan tidak menyatakan jenis vaksin yang diberikan.

No comments:

Post a Comment

Your comment will be atttend by admin soon, thank you.