Saturday 17 April 2021

Pemergian rakan sekelas buat selama-lamanya...

Setiap yang hidup akan pergi meninggalkan dunia ini satu hari kelak termasuk diri saya sendiri. Kita tidak tahu bila, di mana dan bagaimana ianya akan berakhir kelak.

Baru-baru ini saya dikejutkan dengan kehilangan seorang rakan sekelas sewaktu di sekolah rendah 40 tahun yang lepas.

1982 - Darjah 4A (SRB Good Shepherd)

Gambar di atas merupakan satu-satunya kenangan yang saya ada sewaktu di sekolah rendah pada tahun 1982 dan saya duduk di belakangnya.

Gambar di bawah pula ialah gambar terakhir kami di sekolah rendah bersama semua murid darjah 6 sebelum melanjutkan pengajian ke sekolah mengengah.

1984 - Darjah 6 (SRB Good Shepherd)

Beliau merupakan rakan sekelas saya sewaktu di sekolah rendah (SRB Good Shepherd) sahaja namun kami masih bersekolah di sekolah yang sama sewaktu di sekolah menengah di SMK Marudi dan SMK Lutong.

Pengawas - SMK Marudi (1989)

Gambar di atas serta di bawah merupakan gambar kami ketika di sekolah menengah dan menjawat jawatan pengawas sekolah. 

Pengawas - SMK Lutong (1991)

Walaupun 40 tahun telah berlalu, kesedihan khabar pemergian beliau buat selama-lamanya tetap dirasai.

Semoga beliau tenang di alam baru...

No comments:

Post a Comment

Your comment will be atttend by admin soon, thank you.