Sunday 18 April 2021

Iklan Judi Raya

Beberapa hari yang lepas negara kira heboh dengan klip video raya yang mengiklankan laman sesawang perjudian dan anda boleh tonton di bawah.


Apabila saya taip GDbet333 pada pencarian google, laman sesawangnya ialah seperti gambar tangkap layar di bawah.


Hari berikutnya satu lagi klip video baru tersebar seperti boleh ditonton pada klip video di bawah.


Mesej kali ini ialah IBC003 dan laman sesawangnya ialah seperti pada gambar tangkap layar di bawah.


Sebelum ini saya sering menerima mesej melalui aplikasi whatsapp seperti boleh dilihat pada gambar tangkap layar di bawah.



Saya tidak pasti dari mana mereka dapat nombor whatsapp saya dan yang pasti benda ini telah lama wujud.

Saya juga yakin anda semua pernah menerima mesej serupa ini. Saya tidak pernah layan pertaruhan online walaupun saya kadang-kadang ada membeli nombor ramalan.

Sejak dari dulu lagi ketika perkhidmatan atas talian atau tanpa tunai bermula, saya tidak pernah menyokong sebab bagi saya ianya sangat merbahaya dan sangat tidak selamat.

Akaun simpanan saya juga tidak mempunyai kad ATM atau kad debit. Saya masih lagi berbaris di kaunter bank untuk mengeluarkan simpanan.

Pada pendapat pribadi saya, klip video di atas adalah hasil kreatif anak muda namun dalam masa yang sama, saya juga pasti ianya bukan bertujuan untuk mengiklankan perjudian semata-mata namun punya agenda tersendiri.

Entah siapa pula yang di kambing hitamkan kali ini. Sama-sama kita nantikan siasatan polis dan yang pasti sentimen kaum dan agama adalah isu sensitif di negara kita.

Saya juga yakin ini adalah sesuatu yang telah dirancang dengan tujuan tertentu.

Fikir-fikirkan...

No comments:

Post a Comment

Your comment will be atttend by admin soon, thank you.