Friday 10 April 2020

JVD Hair Dryer Repair

Alat pengering rambut seperti ini pernah saya baiki sebelum ini dan anda boleh membacanya di sini.
JVD Hair Dryer
Hari ini saya dirujuk sebuah lagi alat pengering yang sama dengan masalah langsung tidak dapat dihidupkan termasuk kipasnya bila butang 'on' ditekan.
1600W
Setelah dibuka dan diperiksa, elemen pemanasnya putus seperti boleh dilihat dan telah saya labelkan pada gambar di bawah.
Elemen pemanas putus...
Cara untuk membaiki elemen pemanas yang putus ialah dengan menyambungkan kembali bahagian yang putus dan gambar di bawah menunjukkan elemen pemanasnya telah saya sambung kembali.
Sambung balik element pemanas yang putus...
Setelah elemen pemanas yang putus saya sambung kembali dan diuji, alat pengering rambut tersebut masih boleh digunakan semula.
Tested - ok
Selamat mencuba...

No comments:

Post a Comment

Your comment will be atttend by admin soon, thank you.