Thursday 16 April 2020

TeleBest 210BC Telephone Repair

Banyak telefon seperti ini telah dirujuk kepada saya serta berjaya dibaiki dan anda boleh membacanya di sini.
TeleBest 210BC
Masalah telefon yang dirujuk kepada saya kali ini ialah tiada bunyi kedengaran apabila ganggangnya diangkat.
Setelah penutup dibuka...
Saya menjangkakan kerosakkannya pada speaker dan setelah dibuka serta diperiksa, speakernya masih elok dan tidak rosak namum salah satu wayar penyambung kepada speakernya putus seperti telah saya labelkan pada gambar di atas dan di bawah.
Wayar speaker putus...
Pemeriksaan pada komponen di papan litar juga tidak menemui sebarang kerosakkan dan kerja membaiki kali ini hanya menyambung kembali wayar yang putus di atas.
Sambung kembali wayar yang putus...
Setelah wayar penyambung kepada speaker tersebut saya sambung kembali dan diuji, ianya masih boleh digunakan dan tidak membisu lagi...
Tested - ok

Selamat mencuba...


 

No comments:

Post a Comment

Your comment will be atttend by admin soon, thank you.