Wednesday 29 April 2020

Rayuan Bantuan Khas Sarawakku Sayang (BKSS)

Kerajaan Sarawak telah mengumumkan bantuan khas iaitu bantuan khas Sarawaku sayang (BKSS) untuk penduduk Sarawak sahaja bagi menangani pandemik CoVid-19 bulan  lepas. Permohonan boleh dibuat secara atas talian di sini.

Semua penerima bantuan sara hidup (BSH) tidak perlu memohon dan wang bantuan BKSS akan dikredit terus ke dalam akaun mereka masing-masing.
Syarat kelayakan

Syarat kelayakan adalah seperti boleh dibaca pada gambar di atas. Jika anda memenuhi kedua-dua kriteria di atas dan tercicir sebelum ini, anda boleh membuat rayuan dengan mengisi borang di sini.

Harapan untuk dapatkan rayuan bantuan itu ada tapi keputusannya kena tunggu dan semak selepas 15/6/2020 seperti dimaklumkan setelah permohonan diterima dan boleh dilihat pada gambar di bawah.

Siap & semak pada 15/6/2020

Rayuan bantuan tidak banyak membantu ketika ini disebabkan perlu menunggu sebulan setengah atau kira-kira 46 hari lagi sebelum mengetahui keputusannya. Kepada mereka yang terdesak memerlukan bantuan segera berupa makanan boleh memohon melalui ketua kaum/penghulu atau wakil rakyat di kawasan anda.

Selamat duduk di rumah...

No comments:

Post a Comment

Your comment will be atttend by admin soon, thank you.