Sunday 19 April 2020

Tiga dikesan positif di pusat kuarantin di hotel

KUCHING: Jawatankuasa Pengurusan bencana Negeri mengesahkan hari ini, tiga kes positif dikesan selepas semua (Person Under Surveillance) mendaftar masuk ke hotel di Sarawak.


Daripada tiga kes tersebut, seorang telah dikesan di Grand Rajah Court Dormani Hotel (Kuching) di mana kes mempunyai sejarah perjalanan dari USA dalam tempoh 14 hari sebelum tiba di Sarawak.

Manakala dua orang telah dikesan di Miri iaitu di Eastwood Valley Resort yang mempunyai sejarah perjalanan dari Singapura dan seorang di Imperial Palace Hotel yang baharu tiba dari Kuala Lumpur.

Timbalan Ketua Menteri Merangkap Pengerusi Jawatankuasa Bencana Negeri Datuk Douglas Uggah berkata, kesemua mereka telah dirawat di Hospital Umum Sarawak dan Hospital Miri.

Beliau berkata, penambahan seramai 145 orang rakyat Sarawak yang tiba dari luar negara / Semenanjung / Sabah / Labuan menjadikan jumlah keseluruhan seramai 1,438 orang yang telah ditempatkan di Pusat Survelan sebagai PUS (Person Under Surveillance) di 16 buah hotel.

Menurutnya, daripada 16 hotel tersebut, empat buah hotel di Bahagian Kuching, 2 buah hotel di Bahagian Bintulu, sembilan buah hotel di Bahagian Miri dan dan sebuah hotel di Bahagian Limbang.

Sumber

No comments:

Post a Comment

Your comment will be atttend by admin soon, thank you.