Sunday 25 December 2022

Copyright strike - YouTube

Baru-baru ini saya telah menerima e-mail dari 'youtube team' memberitahu salah satu klip video yang telah saya muatnaik beberapa bulan lalu melanggar terma dan syarat hak cipta (copyright).

Untuk pengetahuan semua, klip video tersebut saya terima melalui aplikasi whatsapp dan telah diubahsuai dengan tajuk 'Tun Mahathir - Grandmaster of treachery'. Tujuan saya muatnaik klip video tersebut ialah untuk dimasukkan ke dalam salah satu artikel di sini.

Klip video yang dimuatnaik telah saya padam (delete) bagi mengelak akaun youtube saya daripada dikenakan 'copyright strike'.

Saya tahu klip video tersebut milik seseorang namun ketika dimuatnaik, pihak youtube memberitahu tiada issue hak cipta. Kemungkinan tuan punya klip video telah menemuinya dan melaporkan kepada youtube.

No comments:

Post a Comment

Your comment will be atttend by admin soon, thank you.