Tuesday 16 July 2019

Karcher T191 (1200W) vacuum cleaner repair

Hari ini saya kongsikan pengalaman dirujuk sebuah penyedut hampagas (vacuum cleaner) berjenama Karcher, Model: T191 dengan masalah tidak kuat menyedut.
Karcher T191
Apabila saya uji penyedut hampagas tersebut, memang ada kekurangan ketika menyedut dan perkara yang terlintas di fikiran saya ialah ada kebocoran.
O-ring pun takda..
Setelah diperiksa ternyata kebocorannya pada sambungan hos penyedut tersebut dan anda boleh melihatnya seperti pada gambar di atas. O-ring telah hilang dan saya juga tidak pasti apa yang mereka gunakan untuk menggantikannya.
O-ring baru saiz '35 x 3.0'
Dipendekkan cerita, saya beli dua biji o-ring dengan saiz '35 x 3.0' dan setelah dipasang dan diuji, tiada kebocoran lagi dan penyedut hampagas tersebut kini kembali beroperasi seperti biasa.
Pasang balik...
Selamat mencuba...

No comments:

Post a Comment

Your comment will be atttend by admin soon, thank you.