Friday 23 June 2023

SAMSUNG AA59-00607A remote control repair

Sebelum ini saya pernah dirujuk alat kawalan jauh seperti ini untuk di baiki dan anda boleh rujuk di sini.

SAMSUNG AA59-00607A

Masalah alat kawalan jauh ini ialah beberapa butang tidak berfungsi bila ditekan seperti telah saya tandakan pada gambar di bawah iaitu:-

  1. Butang 'power'
  2. Butang 1, 2, 3 & 4
  3. Butang 'source'
Butang gagal berfungsi bila ditekan...

Masalah sedemikian biasanya adalah disebabkan ada litar pada papan litar telah putus dan misi yang harus dilakukan ialah mencari bahagian yang telah putus dan sambungkan kembali.

Litar putus...

Gambar di atas adalah lokasi litar yang putus telah saya jumpa dan gambar di bawah menunjukkan litar yang putus telah saya sambung kembali.

Sambungkan litar yang putus...

Klip video di bawah saya rakam sewaktu mengujinya selepas litar yang putus telah saya sambung kembali ianya telah berjaya diselamatkan.

Selamat berDIY...

No comments:

Post a Comment

Your comment will be atttend by admin soon, thank you.