Sunday 11 June 2023

Amoi forklift

Hari ini saya kongsikan sesuatu yang jarang-jarang ditemui dalam kegiatan harian masyarakat kita di Malaysia.

Lady forklift operator

Majoriti kerja melibatkan jentera biasanya dikendalikan oleh kaum lelaki dan kemungkinan satu dalam seribu/sejuta sahaja melibatkan kaum wanita ditemui.

Klip video di atas saya rakam sewaktu melawat sebuah kedai runcit/borong di Miri, Sarawak baru-baru ini.

Saya telah menemui beliau mengendalikan jentera forklift tersebut beberapa kali sebelum ini namun gagal merakamnya sebab tak muncul-muncul lagi selepas itu.

Apa yang menarik perhatian saya ialah kelancaran beliau mengendalikan forklift tersebut. Kata orang 'practice makes perfect', dan saya yakin beliau telah lama mengendalikan jentera forklift tersebut.

Saya telah meminta kebenaran beliau sebelum membuat rakaman untuk dikongsikan kepada orang ramai di laman YouTube saya.

No comments:

Post a Comment

Your comment will be atttend by admin soon, thank you.