Wednesday 10 January 2024

No signal - Astro DS830NA decoder (Part II)

Masalah tiada isyarat (no signal) pernah saya kongsikan sebelum ini dan anda boleh rujuk di sini.

Strength & Quality: 0%

Hari ini saya dirujuk sebuah dekoder astro model DS830NA dengan masalah 'no signal' seperti boleh dilihat pada gambar di atas.

19 FUTURE 01

Pemeriksaan pada dekoder tidak menemui sebarang kerosakkan dan apa yang saya perasan kali ini ialah 'current entry point name' seperti telah saya tandakan pada gambar pertama di atas.

01 M3B VL-10732

Sebagai percubaan, saya telah ubah 'current entry point name' dari nombor 19 ke nombor 01 seperti boleh dilihat pada gambar di atas.

Keterangan lanjut langkah-langkah menukar 'current entry point name' boleh ditonton pada klip video di bawah.

Masalah 'no signal' selesai dengan menukarkan 'current entry point name' sahaja seperti telah saya terangkan di atas.

Saya tidak pasti kenapa masalah sedemikian sering dirujuk kepada saya dan yang pasti ianya bukan masalah dekoder tetapi mungkin perubahan tetapan (setting) oleh pihak astro.

Selamat mencuba...

No comments:

Post a Comment

Your comment will be atttend by admin soon, thank you.