Tuesday 30 May 2023

Entry Point Tetapan Pemasangan Baru dekoder ASTRO

Sebelum ini saya pernah kongsikan cara bagaimana melakukan 'restore factory settings' pada dekoder  Astro seperti boleh ditonton pada klip video di bawah.

Hari ini saya kongsikan cara bagaimana memilih 'entry point' tetapan pemasangan baru setelah melakukan 'restore factory settings'. Setakat ini saya dapati terdapat 3 'entry point' yang pernah dan telah saya pilih seperti boleh dilihat pada gambar-gambar di bawah.

12 M3 VL - 11682

Kedua-dua pemilihan 'entry point' seperti boleh dilihat pada gambar di atas dan di bawah pernah saya kongsikan sebelum ini di sini dan sini.

08 M3B VL - 10892

Pemilihan 'entry point' yang terbaru saya temui ialah seperti boleh dilihat pada gambar di bawah iaitu '19 FUTURE 1'.

19 FUTURE 1

'Entry Point' berbeza-beza adalah disebabkan perbezaan siaran yang ditawarkan untuk pakej NJOI dan jika anda melanggan pakej berbayar, saya yakin 'entry point' juga akan berbeza.

Dengar khabar banyak siaran tiada pada pakej NJOI sekarang dan saya pernah diberitahu siaran AEC juga telah dikeluarkan. Itu lah punca kenapa orang ramai memilih untuk membaiki dekoder yang rosak.

2 klip video di atas dan di bawah menunjukkan cara-cara melakukan Tetapan Pemasangan Baru (New Installation Settings) yang sempat saya rakam baru-baru ini.

Selamat berDIY...

No comments:

Post a Comment

Your comment will be atttend by admin soon, thank you.