Thursday 8 March 2012

Spicy Dinner Plate @ KFC

Sebagai insan yang berkhidmat di bidang kecerdasan (fitness), saya selalu diajukan soalan yang berkaitan dengan permakanan (diet). Namun saya bukannya pakar permakanan (dietitian) dan rasanya tidak layak untuk mengulas tentang permakanan. Saya yakin tidak semua makanan segera itu tidak sihat. Terpulang kepada kita untuk memilih apa yang dimakan.

Gambar di bawah merupakan salah satu hidangan makanan segera KFC yang saya jamu semalam (7/3/2012). Nama hidangan ini ialah 'dinner plate' yang bernilai RM11:55.
Before/Sebelum
After/Selepas
Saya memilih hidangan tersebut tanpa minuman ringan dan tidak memakan kulit ayam. Itulah cara saya menyihatkan hidangan makanan segera KFC yang sering dipertikai ramai pihak sebagai salah satu penyebab utama masalah obesiti di negara kita.

No comments:

Post a Comment

Your comment will be atttend by admin soon, thank you.