Sunday 18 February 2024

ShopeePay withdrawal

Hujung bulan lepas pada bulan december kerajaan telah memberi bantuan eMADANI sebanyak RM100 dan cuma boleh dituntut melalui akaun e-dompet terpilih sahaja.

Wang tersebut telah saya tuntut melalui akaun e-dompet ShopeePay dan telah habis dibelanjakan.

Terdapat sedikit wang lebihan tinggal di dalam akaun ShopeePay saya seperti boleh dilihat pada gambar di atas dan bercadang memindahkannya kembali ke akaun bank.

Dah sebulan tapi masih 'under review'...

Saya gagal memindahkan wang tersebut berikutan akaun bank yang saya daftarkan hujung tahun lepas masih berstatus 'under review' seperti boleh dilihat pada gambar tangkap layar di atas.

Aduan - 20/01/2023

Saya telah menghubungi pihak shopee dan mereka memberitahu saya proses pendaftaran akaun bank memerlukan tempoh 24 jam sehingga 48 jam sahaja untuk pengesahan namun saya telah membuat pendaftaran lebih sebulan yang lepas.

Selesai - 21/01/2024

Apa pun, aduan saya telah diambil perhatian oleh pihak shopee dan mendapat pengesahan pada hari berikutnya.

Transfer on 22/01/2024 @ 11:46hrs

Untuk makluman semua, pemindahan wang lebihan dari ShopeePay ke akaun bank saya selesai pada hari yang sama walaupun diberitahu 'will be transferred to your bank account within 3 working days' seperti boleh dilihat pada gambar di atas.

Masuk akaun hari sama - 22/01/2024

Saya terpaksa mengaktifkan akaun ShopeePay hanya untuk menuntut bantuan eMADANI sahaja. Jika tiada lagi bantuan eMADANI, rasanya akaun ShopeePay saya akan dormant selepas ini...

No comments:

Post a Comment

Your comment will be atttend by admin soon, thank you.