Tuesday 27 February 2024

ASTRO NJOI channels

Awal tahun ini saya ada membaiki sebuah dekoder astro dan setelah berjaya dibaiki serta diuji, apa yang terpapar pada TV ialah seperti boleh dilihat pada gambar di bawah.

Kejadian seperti ini sering berlaku berikutan pihak ASTRO telah 'deactivate' akaun yang lama tidak menonton siarannya sebab dekoder rosak.

Deactivated...

Setelah siaran diaktifkan semula, saya dapati banyak siaran telah tiada seperti channel 346 (AEC). Saya ada bertanya kepada pihak astro dan gambar tangkap layar berikut adalah jawapan yang saya dapat.

Ramai menghantar dekoder untuk dibaiki kebelakangan ini memberitahu saya banyak channel tiada jika mendaftar atau membeli dekoder baru.

Channel 346 (AEC) bukan pakej NJOI lagi...

Jadi, pelanggan ASTRO NJOI terdahulu masih boleh menikmati lebih banyak siaran berbanding pendaftaran baru.

Ini adalah sebab utama kenapa ramai masih menghantar dekoder rosak untuk dibaiki berbanding membeli dekoder yang baru.

Untuk makluman semua, majority dekoder boleh dibaiki dan kira-kira 10% sahaja gagal dibaiki atas sebab-sebab tertentu termasuk rosak disambar kilat.

Senarai siaran NJOI terkini...

Gambar di atas ialah senarai siaran percuma serta siaran berbayar terkini untuk pelanggan NJOI.

No comments:

Post a Comment

Your comment will be atttend by admin soon, thank you.