Saturday 14 January 2023

JVD Zenith 866377 kettle repair

Sebelum ini saya pernah dirujuk sebuah cerek elektrik seperti ini untuk di baiki dan anda boleh rujuk di sini.

JVD Zenith 866377
JVD Zenith 866375

Protect and Secure Your WiFi : https://bit.ly/vpn_secure

Kali ini saya dirujuk sebuah lagi cerek elektrik serupa namun warnanya hitam dengan masalah suis rosak.

Zenith 866377 (Black)

Suisnya boleh dilihat pada gambar di bawah dan telah patah serta tidak dapat dihidupkan untuk memasak air.

Suis rosak...

Setelah dibuka dan diperiksa, tuil suis telah patah seperti boleh dilihat perbezaannya pada gambar di bawah.

Suis patah...

Pada mulanya saya cuba gam kembali tuil suis yang patah namun ianya tidak tahan dan patah semula. Jadi, cara terbaik ialah gantikan suisnya dengan baharu.

Masalah selesai setelah suisnya telah saya gantikan dengan yang baru dan ianya masih boleh digunakan semula.

Siap...

Setelah diselidik dengan teliti, saya dapati suisnya sedikit berbeza berbanding dengan cerek elektrik lain sebab untuk menghidupkannya ianya perlu ditolak dan bukan ditekan seperti boleh ditonton pada klip video di bawah.

Keterangan lanjut masalah cerek elektrik berjenama JVD ini boleh ditonton pada klip video di bawah.

Selamat mencuba...

No comments:

Post a Comment

Your comment will be atttend by admin soon, thank you.