Tuesday 1 October 2024

4.75% dividen ASM3 - 2024

ASM3 telah lama diperkenalkan namun saya cuma mula melabur pada tahun lepas (2023) dan kisahnya boleh dibaca di sini.

4.75%

Tahun ini kadar dividen diumumkan sebanyak 4.75% seperti boleh dilihat pada gambar tangkap layar di atas.

Tahun lepas (2023) saya cuma diberi dividen sebanyak satu sen sahaja pada kadar 4.50%.

4.5%?

Sesuatu yang menarik perhatian saya pada pagi ini sewaktu memeriksa di aplikasi myASNB ialah kadar dividen yang tertera cuma 4.5% sahaja seperti boleh dilihat pada gambar tangkap layar di atas.

Saya tidak pasti mana satu kadar dividen yang betul sebab saya juga tidak dapat mengira secara manual berikutan banyak transaksi telah saya lakukan sepanjang setahun yang lalu.

Kadar dividen ASM & ASM2 juga diumumkan pada 4.75% tahun ini.

No comments:

Post a Comment

Your comment will be atttend by admin soon, thank you.