Awal bulan ini saya telah kongsikan pengalaman sendiri membuat aduan melalui TALIKHIDMAT dan anda boleh rujuk di sini.
| 15/02/2022 |
Setelah hampir 3 minggu berlalu, saya telah menerima sms pada 15/02/2022 memberitahu aduan saya telah diselesaikan seperti boleh dilihat pada gambar tangkap layar di atas.
| Solved... |
Pada masa yang sama saya juga ada menerima e-mail seperti boleh dilihat pada gambar tangkap layar di atas.
| rekod pada TALIKHIDMAT |
Semakan pada laman TALIKHIDMAT pula memberitahu saya notis peringatan telah dikeluarkan oleh MCC (Miri City Council) dan sampah masih berada disitu seperti boleh dilihat pada gambar di bawah.
| 18/02/2022 - pagi |
Pada pagi 18/02/2022, saya ada menerima panggilan dari majlis bandaraya Miri (MBM/MCC) melalui talian 085-451013 pada pukul 11:09 memaklumkan kepada saya pihaknya telah mengeluarkan notis dan menutup kes aduan saya.
| 18/02/2022 - Petang |
Sesuatu yang mengembirakan ialah pada sebelah petang ketika pulang kerja, saya dapati sampah telah tiada lagi dan saya tidak tahu siapa yang melakukannya sebab tiada di rumah.
| Lepas bina dinding, tutup dengan kanvas lagi... |
Gambar di atas ialah dinding/pagar yang telah dibina dan kini ditutup pula dengan kanvas lagi pada bahagian atasnya. Kalau hujan, air akan mengalir masuk ke kawasan jiran sebelah melalui kanvas tersebut.
| Closed |
Bayangkan jika anda adalah jiran disebelahnya, apa perasaan anda? Apa tindakan seterusnya atau dibiarkan sahaja?
Renung-renungkan...
No comments:
Post a Comment
Your comment will be atttend by admin soon, thank you.