Tuesday 7 June 2016

Proton Satria GTi ku telah hilang di curi orang...

Jika anda mengikuti blog saya dari mula, sudah pasti anda tahu bahawa saya memiliki sebuah Proton Satria GTi. Kereta tersebut telah didaftarkan pada 13/02/2004 dan hilang di curi orang pada 04/06/2016. Selama 12 tahun bersama saya, kereta tersebut sungguh bermakna dan mempunyai 'sentimental value' dalam hidup saya.

Untuk makluman, kereta tersebut saya dapat dari peraduan sms pada penghujung tahun 2003 dan ceritanya anda boleh baca di sini.

Laporan polis juga telah dibuat pada hari kejadian dan saya yakin pihak PDRM juga berusaha untuk mengesan kereta saya.

Ini lah rupa Satria GTi sebelum di curi orang...

Kereta Proton Satria GTi merupakan keluaran terhad dan saya yakin tak sampai 5 buah sahaja di Miri, Sarawak. Setelah saya sedari kehilangan kereta saya, saya telah viralkan di laman FB di sini, sini dan juga di sini. Banyak yang perihatin namun sehingga blog ini di tulis, kereta tersebut belum dijumpai lagi.

Pihak akhbar juga amat perihatin dengan menyiarkannya pada hari berikut dan anda boleh baca di sini.

Kepada sesiapa yang terbaca blog ini, saya memohon jasa baik anda semua untuk sama-sama membantu mengesan kereta saya. Jasa baik anda semua amatlah saya hargai dan semoga kereta tersebut dapat dijumpai dalam keadaaan yang sempurna seperti sebelum di curi...

Berikut merupakan butiran kereta saya:-

Nombor pendaftaran: QKW5586
Nombor injin: 4G93P-KN0171
Nombor Cesis: PL1C99MNR3B061722
Cukai jalan tamat pada: 07/04/2017

Sesungguhnya, kehilangan kereta kesayangan adalah sama seperti kehilangan orang yang amat kita sayangi...

Tiada maaf kepada pencuri serta pemilik haram kini sampai bila-bila, semoga hidup merana dunia dan akhirat!

No comments:

Post a Comment

Your comment will be atttend by admin soon, thank you.